De LHR heeft een grote sprong gemaakt in de verkiezing van de logistieke hotspot van het jaar: van plaats 8 naar plaats 4. Dit is een beloning voor alle partijen in de regio die bijdragen aan de logistieke positie van de regio.

De verkiezing kent dit jaar een nieuwe opzet. Voor het bepalen van de ranking van de belangrijkste logistieke hotspots van Nederland heeft Logistiek tezamen met een panel van uiteenlopende deskundigen in de logistiek diverse regio’s aan de hand van een online enquête vergeleken op basis van zes criteria:

  1. beschikbaarheid van geschikt personeel
  2. beschikbaarheid van voldoende bouwgrond en geschikte panden
  3. medewerking van overheid/ gemeenten
  4. inzetbaarheid en motivatie van medewerkers
  5. aanwezigheid van goede infrastructuur
  6. bereikbaarheid van logistieke knooppunten

Rivierenland doet het dus goed op deze punten. We zien dat aan de toenemende belangstelling, nationaal én internationaal, van bedrijven voor onze regio. Daarnaast besteden bedrijven die al in Rivierenland gevestigd zijn steeds meer aandacht aan hun logistieke processen en hebben zij interesse in optimalisering van de modal shift (meer over water en spoor) en vermijden van leeg vervoer.

Binnenkort komen er meer gegevens over de scores van de hotspots. In onze eerstvolgende reguliere nieuwsbrief komen wij daarop terug.

Einduitslag Logistieke Hotspot verkiezing 2017

  1. (2*) West-Brabant (Breda-Roosendaal-Bergen op Zoom-Moerdijk)
  2. (1) Venlo-Venray
  3. (3) Tilburg-Waalwijk
  4. (8) Rivierenland (Tiel-Geldermalsen)
  5. (4) Oss-Veghel-’s-Hertogenbosch
  6. (11) Utrecht (Lage Weide)-Nieuwegein-Vianen
  7. (14) Keyport Midden Limburg (Roermond-Weert)
  8. (5) Eindhoven-Helmond
  9. (6) Schiphol
  10. (10) Twente (Almelo-Hengelo-Enschede)
  11. (7) Arnhem-Nijmegen
  12. (13) Rotterdam-Nieuw Reijerswaard
  13. (9) Zuid-Limburg (Maastricht-Heerlen-Sittard-Geleen)
  14. (19) A12 Corridor (Lansingerland-Zoetermeer-Zuidplas-Waddinxveen)
  15. (16) Liemers (Duiven-Westervoort-Zevenaar-‘s-Heerenberg)
  16. (12) Maasvlakte I en II
  17. (17) Noordzeekanaalgebied (havengebied Amsterdam-Westas)
  18. (20) Vlissingen-Terneuzen
  19. (15) Zwolle-Kampen-Meppel
  20. (23) Stedendriehoek (Apeldoorn-Deventer-Zutphen)

Zie ook: www.logistiek.nl

Share

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Geef een reactie

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Scroll Up